2 Şubat 2014 Pazar

Asılsız İhbarcı Mustafa Demirkanlı'nın vekili Reyhan Kayışlı şikâyet etti

İSTANBUL CUMHURİYET SAVCILIĞI'NA

ŞİKAYETÇİ: Mustafa Şükrü DEMİRKANLI - 37210675438 TC Kimlik

Merkez Mh. Reha Yurdakul Sk. No: 28/1 Billur Sk. Şişli / İstanbul
VEKİLİ: Av. Reyhan KAYIŞLI
Oğuzhan Cd. Halıcılar Köşkü Sk. No: 2/3 Fındıkzade / İstanbul 
ŞÜPHELİLER:
1 - Hüseyin Hilmi BULUNMAZ
Alibaba Türbe Sk. No: 13/8-9 Çemberlitaş Fatih / İstanbul
2 - Coşkun Büktel
Çukurçeşme Sk. 6/4 Beyoğlu / İstanbul
SUÇ: Hakaret

OLAYLAR


1 - Şikâyetçi müvekkil Tiyatro... Tiyatro... isimli derginin yayın yönetmeni ve sorumlu yazı işleri müdürüdür. Şüphelilerin tiyatro ve yazar çevresi ile ilgili sürekli olarak küfürlü yayın yapmaları nedeniyle müvekkil ve bu çevreden 1100 kişi 2009 yılında küfürlü yayınlara son verilmesi çağrısı ile bir bildiri imzalamış ve yayınlamışlardır. Şüpheliler bunun üzerine başta müvekkilim olmak üzere bildiride imzası bulunanlar hakkında çok daha ağır hakaret ve küfür içeren yayınlar yapmaya devam etmişlerdir.


2 - Şüpheliler, bu nitelikteki yazılı yayınlarının yanında yine müvekkile yönelik ağır küfür ve hakaret içerikli bir video hazırlamış ve bu videoyu "Büktel ile Bulunmaz LİNÇ KAMPANYASInı değerlendiriyorlar" adıyla iki parça halinde http://vimeo.com/5478055, http://vimeo.com/5484745 linkleriyle sosyal video paylaşım sitesi ile; şüpheli Hilmi Bulunmaz'a ait olan http://tiyatroyun.blogspot.com sitesinde http://tiyatroyun.blogspot.com.tr/2010/05/coskun-buktel-ile-hilmi-bulunmaz.html ve http://tiyatroyun.blogspot.com.tr/2010/07/coskun-buktel-ile-hilmi-bulunmaz.html linkleri ile yayınlamışlardır. Söz konusu videolar, bildirdiğimiz web sitelerinde halen yayınlanmaya devam etmektedir. 


3 - Şüphelilerin yukarıda sözünü ettiğimiz imza metni ile ilgili karşılıkla konuşmalarının yer aldığı bu videolarda şüpheliler, aşağıda dökümünü verdiğimiz kısımlarda müvekkile şu şekilde hakaretlerde bulunmuşlardır: 


Büktel ile Bulunmaz, LİNÇ KAMPANYASInı değerlendiriyorlar - 1 / 

http://vimeo.com/5478055
http://tiyatroyun.blogspot.com/2010/05/coskun-buktel-ile-hilmi-bulunmaz.html

50' 47''

Hilmi Bulunmaz: Yani dolayısıyla televizyon dizi yazarı deniliyor fakat roman yazarı olduğun atlanıyor, işte "Türk Tiyatrosundan İnsan Manzaraları" 524 sayfa yanılmıyorsam, "Asparagas tiyatro" daha doğrusu düzeltiyorum "Yönetmen Tiyatrosuna Karşı"... bunlar atlanıyor ama-dizi yazarı olduğun...

51' 10"

Coşkun Büktel: Hem de bunlar nerede atlanıyor? "Kınıyoruz" dedikleri ve insanlardan imza istedikleri bir metinde atlanıyor yani insanlara Coşkun Büktel hakkında yalan şeyler söyleniyor ya da eksik şeyler söyleniyor, yani bu orospu çocukları hakkında imza verin deniyor, orospu çocukları kendileri aslında... Orospu çocuğu biz değiliz, bizim hakkımızda yalan söyleyen orospu çocuğudur.

Hilmi Bulunmaz: Tabii yalan söyleyen orospu çocuğudur... Ben de bunu yineliyorum... Yani böyle yalan söylemenin karşılığı budur... başka türlü söz söylenemez...


Coşkun Büktel: Böyle yani, Türkçe sözlük böyle söylüyor, arkamızdan iş yapıyorlar, kalleşlik ediyorlar, arkadan vuran kalleşler, Türkçe sözlük böyle...


Hilmi Bulunmaz: Arapçadan gelme...


Coşkun Büktel: Orospu çocuğu sözcüğünün karşılığı bu... arkadan vuran, kalleş... benim aklıma gelen bu... haa bi de birileri çıkıyor, diyorlar ki siz kadınları aşağılıyorsunuz orospu çocuğu demekle... Orçun Masatçı söylüyor. Orçun Masatçı da, biz daha bu orospu çocuğunu ilk kullandığımızda, bunun orospularla hiçbir ilgisinin olmadığını söyledik yıllar önce il kullandığımızda... evet 2 yıl önce ilk kullandığımızda, orospu çocuğu derken, orospuları kast etmiyoruz, onlar bunlar kadar alçak olamazlar onlar kendilerini mecbur kaldıkları için bi işi yapıyorlar


Hilmi Bulunmaz: Seks işçisi


Coşkun Büktel: Evet, işçisidirler, bunun onlarla ilgisi yok, biz burada bir çeşit insan posasından söz ediyoruz. Çok aşağılık bir şey, yani onları böyle aşağılayamayız, orospular bizim için aşağılık değildir, tenzih ediyoruz. Biz orospuları tenzih ediyoruz.


Hilmi Bulunmaz: Ve orospunun çocuklarını da tabii tenzih ediyoruz.


Coşkun Büktel: Orospuları ve çocuklarını tenzih ediyoruz. Onlar yücedirler, tertemizdirler. Tenzih etmek, temiz olduklarını söylemek demektir. Onlar temizdirler bunlar iğrençtirler. Bu orospu çocukları iğrenç insan posalarıdır. Bunu söylediğimiz halde, olsun diyorlar.


1h 17'40"

Hilmi Bulunmaz: (Dergi'deki "Kınıyoruz" bildirisini okumakta) Tiyatrom sitesinde yazan onlarca saygın ismi...

Coşkun Büktel: Onlarca saygın isim de biliyorsun ayrıldı oradan, Coşkun Irmak mesela...


Hilmi Bulunmaz: Saygın değilmiş demek ki...


Hilmi Bulunmaz: ... yani tüm yazarları açık bir dille şerefsiz, o nokta nokta çocukları olarak tanımlamakta herhangi bir sakınca görmemişler.


Coşkun Büktel: Hilmi Bulunmaz hakikaten böyle bir hata yapmıştır ama bu hata yüzünden özür dilemiştir, şöyle dedi: Bu yazarlar eee şöyle dedi, bu yazarlar sadece Timur'un direktiflerini dinlemekle kalmıyorlardı bir de takma isimle hela gibi çift o'lu tiyatrooyun, Hilmi'nin tek o'lu tiyatroyun'un ismini çalarak kurduğu hela gibi çift o'lu tiyatrooyun sitesinde takma isimle kurduğu sitede bize karşı bir sürü iftiralar atan Burak Caney isimli alçağı Timur destekliyordu, eee Mustafa Demirkanlı destekliyordu, yazı yazıyordu, Timur baş köşesinde yayınlıyordu ve bu sitede Burak Caney'i destekleyenler için Hilmi Bulunmaz orospu çocukları demişti, dedi.


Hilmi Bulunmaz: Evet dedim...


1h 22' 48"


Coşkun Büktel: ...alçaksınız be kardeşim, güzel kardeşim, yılan gibisin...


Hilmi Bulunmaz: Aslında yılana ayıp oluyor, çünkü yılana


Coşkun Büktel: ...yılan gibi bile değilsiniz...


Hilmi Bulunmaz: çünkü yılan bile bir değişiklik gereksinmesi duyduğunda gömleğini değiştirir bırakır gider, yoluna devam eder. Onda bile bir onur var. Yılan olarak tanımlamayalım bu alçakları, şerefsizleri.


Hilmi Bulunmaz: (imza metnini okumaya devam ederek) "Hilmi Bulunmaz'ın açık seçik yalancı, pespaye, alçak olduğunu söylüyor" Eee, açık seçik söylüyorum... ben söyledim.


Coşkun Büktel: Yalan söylemiyor. Evet, biz pespayelere pespaye deriz, orospu çocuklarına orospu çocuğu deriz, şerefsizlere şerefsiz deriz. Budur yani, bazı insanlar sizin gibi değildir, örtbas etmek için konuşmazlar. (müvekkil Mustafa Demirkanlı kast ediliyor, okudukları bildiride ismiyle açıklanıyor.)


1h 24'08"

Hilmi Bulunmaz: ... açık seçik yalancı, pespaye, alçak olduğunu söylüyor, suratında hâlâ tazeliğini koruyan alçak, pespaye, şerefsiz DEMİRKANLI gibi sol memesinin altında yürek yerine lağım çukuru bulunan reziller...

Coşkun Büktel: Bu benim lafım, benim buluşum, Hilmi'ye demiştim...


Hilmi Bulunmaz: Hayır hayır, ben zaten o yazımda Coşkun Büktel'e katkılarından dolayı teşekkür ederim demiştim...


Coşkun Büktel: Bu benim Hilmi'ye hediyemdir.


Hilmi Bulunmaz: Hediyendir, kabul ediyorum.


Coşkun Büktel: Hilmi kabul ediyor, ben de benim yarattığımı...


Hilmi Bulunmaz: Evet, Mustafa Demirkanlı sol memesinin altında yürek yerine lağım çukuru taşıyor, yineliyorum.


Coşkun Büktel: Evet, ben du bu laf benden çıktı diyorum, mahkemeye verirsen bunu ben de kabul ediyorum, ikimizin eseridir bu.


...


Hilmi Bulunmaz: (Dergi'den okumaya devam ediyor)... Eh bu saydıklarım zaten senin tescilli özelliklerin olduğuna göre, ...


Coşkun Büktel: Bir sürü örneği var...


Hilmi Bulunmaz: (Dergi'den okumaya devam ediyor) "seni sıçtığın yere kadar kovalayabilirim..."


Coşkun Büktel: Ben bırakmam demek istiyor, birileri sitesini kapatır gider, ben bırakmam, kapatmam, gitmem diyor yani... bu... bu anlama geliyor niye bozuluyorsun ki?


Hilmi Bulunmaz: (Dergi'den okumaya devam ediyor) "Basan kişinin elini ya da bir başka organını öpmek ya da yalamak için mi diyor, demiş...


Coşkun Büktel: (Dergi'deki Yayıncılar Bildirisini işaret ederek) Evet, orada dediğiniz her şeyi dedik biz.


1h 29' 03"

Hilmi Bulunmaz: Nalancığım oradan kaç para alıyorsan, o karanlık odaktan, orada çalışmak istemiyorsan, o şerefsizlerle, yalancılarla, iftiracılarla bir arada olmak istemiyorsun ...

1h 37 34"

Coşkun Büktel: "... 5 milyan kişinin bu suçludur demesi hiçbir anlamak gelmez, bu kaz kafalılığı bırakmalısınız, 1100 kişi utanmıyor musunuz oraya imza atmaya, neyi kanıtladınız? Hâlâ Orospu Çocuğu demeye devam ediyoruz..."

1h 58' 07"

Hilmi Bulunmaz: (Dergi'den okumaya devam ediyor) "Yıllarca aynı destekten yararlanmış olduğunu ortaya çıkaran Mustafa Demirkanlı'ya video kaydında şerefsiz diyebilen bir anlayışla karşı karşıyayız."

Coşkun Büktel: Şerefsiz diye ben de söylüyorum, çünkü ortaya çıkarttım diyorsunuz, Hilmi kimsenin ortaya çıkartmasına gerek kalmadan size söylemiş, bunu ben zaten yıllar önce biliyorum, bana söylemişti. Bu kültür bakanlığı çanağını 1990'da ben de yaladım demiş...


Büktel ile Bulunmaz, LİNÇ KAMPANYASInı değerlendiriyorlar - 2 /

http://vimeo.com/5484745
http://tiyatroyun.blogspot.com.tr/2010/07/coskun-buktel-ile-hilmi-bulunmaz.html 

o' 53"

Hilmi Bulunmaz: Evet, daha sonra Mustafa Demirkanlı'ya da söyledim bunu...

Coşkun Büktel: Ve sonra Mustafa Demirkanlı'ya söyledi, Mustafa dürüst davrandı ve sustu bu konuda. Sonra 6-7 ay sonra Bileyci Kurhan'a da söyleme gafletinde bulundu...


Bileyci Kurhan'un ağzında bakla ıslanmadı, hemen ortaya çıkarttık dediler ve Linç Bildirisi'nde de hâlâ aynı yalanı söylüyorlar. Hilmi Bulunmaz'ın da bu çanağı yaladığını ortaya çıkartmamızdan sonra diyorlar bu adiliktir, şerefsizliktir bunun başka adı olamaz çocuklar, yapmayın Allah aşkına, şerefsizlik kötüdür, şerefsizliğe şerefsizlik demek değil, şerefsizliğe şerefsizlik demek şereftir ya. Şerefsizliğin kendisi kötüdür, şerefsize şerefsiz demek kötü değildir. Bu kafayı değiştirin ya.


24'15"

Coşkun Büktel: Pekii, şimdi bu arkadaşlar, bu alçak diye nitelediğimiz Orospu Çocukları senin bütün bu açıklamalarını daha önceden duymamışlar mı? Sen bu açıklamaları yazmamış mıydın?

Hilmi Bulunmaz: Defalarca yazdım.


Coşkun Büktel: Bunlardan haberleri olmadıkları için sadece "Sırf, sırf, dizilerde oynadığı için suçladı, Mehmet Akan'ın arkasından konuştu diyorlar. Sen bunları defalarca yazdın herkeste bilsin.


Bu orospu çocukları her şeyi biliyorlar, ama olsun fark etmiyor onlar için...


31' 20"

Hilmi Bulunmaz: ... Bunun karşılığının da linç olması kanısında değilim, bana karşı linç kampanyası düzenleyenlere karşı benim de ellerim armut şeftali portakal mandalina toplamıyor...(Dergi'den okumaya devam ediyor) "Ne yazık ki 'küfür yayıncılığı' olarak özetlenebilecek bu saldırgan tutum karşısında kişi ve kurumların 'aman bulaşmayayım' anlayışını fırsat bilen bu şahıslar, aşağılama, hakaret ve küfürlerini sürekli artırmaktadırlar."

Coşkun Büktel: Hâlâ da artırmaya devam ediyoruz.


33'

(Dergi'den okumaya devam ediyor)
"Biz aşağıda imzası olan kurumlar ve kişiler olarak bu iki şahsı: Coşkun Büktel ve Hüseyin Hilmi Bulunmaz'ı hakaret ve küfürlerinden dolayı kınıyor, cahlaki bir tutum geliştirmeye davet ediyoruz."

40'

(Aşağıdaki isimleri tek tek sayarak, yorumları ve hakaretleriyle okuyorlar.)

Cüneyt Yalaz (Mimesis)

T. Murat Demirbaş (Sahne Dergisi)
Hasan Anamur (TEB)
Mustafa Demirkanlı (Tiyatro... Tiyatro... Dergisi)
Can Törtop (Tiyatro Dünyası)

Coşkun Büktel: Bunların en masumu Can Törtop diyebilir miyiz?


Hilmi Bulunmaz: Bu kadar yavşağın içerisinde en az yavşak...


Ertuğrul Timur (Tiyatrom)

Yaşam Kaya (Tyatronline)

Hilmi Bulunmaz: (Dergi'den okumaya devam eder) "Kampanya, 9 tiyatro sivil toplum kuruluşu, (O sivil toplum kuruluşlarından kaçı Avrupa Birliği çanağını yalıyor on benle ilgili bölüm) 42 topluluk ve 1100 tiyatro insanı (*) (Allah allah, jinekolog tiyatro insanı oluyor, ... tiyatro insanı oluyor, ürologlar tiyatro insanı oluyor...


Coşkun Büktel: Ürologların sizi protesto hakkı yok mu, onların hakkını gasp edemeyiz, diyorlar...


... Bunlardan biri gelsin yüzüme karşı kınıyoruz desin. Bu orospu çocuklarından biri çıksın karşıma seni kınıyoruz desin. Benimle bu konuyu tartışabilsin, ben oraya imzamı attım, o imzamı savunuyorum, diyebilsin, bir kişi çıkamaz... Oraya 1100 imza atmak önemli değil, bir tane babayiğit bulabilmek önemli... buraya gelecek bizim karşımıza o iftiraların cevaplarını verebilecek bir tane orospu çocuğu bulabiliyor musunuz? İşte o zaman alkışlarım sizi...


Hilmi Bulunmaz: (Dergi'den okumaya devam eder) (*) "1100 tiyatro insanı ve tiyatrosever tarafından..." Ulan ulan Mustafa ya neyse..."...tarafından desteklenerek TYB (Tiyatro Yayıncıları Birliği Girişimi)..." Ulan Mustafa, bana İstanbul Alternatif Tiyatrolar Birliği girişimi gibi bir şey geldi bana, bu laflar hiç anlamlı gelmedi bana, neyse..."... tarafından planlandığı şekilde 29 Mayıs 2009 tarihinde sonlandırıldı..."


... ayna yayın anlayışlarının sürmesi, tiyatro insanlarına yönelik hakaretlerinin devam etmesi halinde zorunlu olarak hukuki yollara başvurulacaktır." Vurun ulan, haydee bre halla hala...


Coşkun Büktel: Alçaksınız ve bu sözlerinizi yemek zorundasınız, çünkü o yüzden kınıyoruz tabelalarınızı kaldırmak zorundasınız...


52' 56"

Hilmi Bulunmaz: (Avucunu birleştirip, büzük işareti yaparak) Sıkar biraz.

4 - Yukarıda bazı bölümlerinin dökümünü yaptığımız video kaydında yer yer açıkça ismi kullanılarak, yer yer de metnin diğer imzacıları ile birlikte anılan müvekkile yönelik ağır küfür ve hakaretler bulunmaktadır. Şüphelilerin bu yöndeki eylemleri TCK 125 ve 126. Maddelerinde düzenlenen şekli ile hakaret suçunu oluşturmaktadır. Şüpheliler hakkında benzer eylemlerinden dolayı açılmış çok sayıda ceza ve hukuk davası ile kesinleşmiş yargı kararları da bulunmaktadır. Bu davaların UYAP ortamından görülmesi mümkündür. Şüphelilerin süreklilik arz eden yukarıda açıkladığımız suç oluşturan eylemlerinin cezalandırılması için şikâyette bulunma zorunluluğu doğmuştur.


KANITLAR:

1 - http://vimeo.com/5478055 ve http://tiyatroyun.blogspot.com/2010/05/coskun-buktel-ile-hilmi-bulunmaz.html linkinde bulunan video kaydı
2 -http://vimeo.com/5484745 ve http://tiyatroyun.blogspot.com.tr/2010/07/coskun-buktel-ile-hilmi-bulunmaz.html linkinde bulunan video kaydı

SONUÇ VE TALEP: Yukarıda açıklanan ve resen dikkate alınacak nedenlerle şüphelilerin suç olan eylemlerinin cezalandırılması için ceza koğuşturması yapılmasını vekâleten talep ederim. 



Şikâyetçi Vekili
Av. Reyhan KAYIŞLI
İMZA